Gumiszerviz, gumicsere

Centríroztassa velünk gumiabroncsát!

Akármilyen útviszonyok között is vezet, a gumik befolyásolják az úttartást, fékezést, tehát az Ön vezetési komfortját és biztonságát. A megbízható vezetésben három egységnek van  kimagaslóan fontos funkciója, ezek a fékek, lengéscsillapítók és autógumik. Úgynevezett „biztonsági háromszög”. Ha ezek közül bármelyik meghibásodott, elhasználódott az Ön biztonsága tökéletes módon már nem biztosítható. A gumi élethosszánál a hat év a vízválasztó melyet már szerviznek nem szabad feltenni. Ugyanakkor a jogszabály a gumi profilmélységét minimálisan 1,6 mm-ben szabja meg.Javasoljuk hogy mindig az évszaknak megfelelő autógumit használjon!

Szervizünk intézi a gumiszerelést, centrírozást, futómű beállítást. A szervizelés során átvizsgáljuk gumiabroncsai állapotát és javaslatot teszünk a szükség szerinti javításra vagy cserére. Felmérjük a lehetséges hibák, károsodások javításának lehetőségeit. Tanáccsal látjuk el, hogy a legjobb megoldást választhassa annak érdekében, hogy költséghatékonyan és megbízhatóan használja gépjárművét.

Abroncsjelzések

Abroncsméret pl. 184/63 R 16 86T

184 abroncsszélesség mm-ben
63 keresztmetszet visz.sz. (szélesség 65%-a)
R Radial
16 felni átmérő colban
86 teherbírás mutató (LI – Load index)
U sebesség mutató (SI – Speed index)

Sebesség jelzések

Speed Index max. sebesség (km/h)
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300

További jelzések:

M+S: Téli gumi

RF: Speciálisan megerősített gumiabroncs

C: Az RF-nél is nagyobb teherbírású gumiabroncs, általában kisteherautóknál használják.

Abroncs szerkezetek:
Diagonál szövetváz: Felfújható abroncs, melyben a szövetszálak a köpenyperemig vannak és 90°-nál kisebb szöget zárnak be a futófelület koronavonalával.

Radiál szövetváz:
Felfújható abroncs, melyben a szövetkordok a köpenyperemig vannak és 90°-os szöget zárnak be a futófelület koronavonalával.

Aquaplaning:
Egy jelenség, az úton lévő vizet a futófelület már nem tudja elvezetni. Emiatt az úttest és a kerék között egy olyan vízréteg jön létre, amelyen a kocsi siklani kezd és kormányozhatatlan. Oka a jelenségnek a túl nagy sebesség, és vízmennyiség , és elkopott futófelület is! Idejében cserélje le gumiabroncsát!

BAR:
A nyomás egysége.

DOT szám:
Az amerikai “Department Of Transportation„ által előírt gyártási idő megadása. Pl. “315„ = 1995 év 31. munkahete. A 2000. évtől négyjegyűvé változtak pl. a “2101„ 2001 év 21. munkahete.

Futásirány:
Jó minőségű gumiknál nyíllal jelölik meg a futási irányt. Csak ebbe az irányba lehet használni. Előnye: halk, jó a tapadás, nagy biztonság aquaplaning ellen.

Lamellák:
Enyhén bevágott gumiblokkok a futófelületen, mintha tapadókorongok lennének. Ezek a téli gumikon vannak, ahol  fékezésnél, és gyorsításnál megnövelik a kapaszkodást, tapadást.

Kerék leszerelése
Guminyomás beállítása hitelesített órával – nyáron gyári értékre, télen + 0,2 bar
Centrírozás támasztóujjas tárcsával
A lecserélt kerekek megjelölése forgásirány szerint
Kerék felszerelése, csavarok és agy zsírozása, gumiápolás

Szervizünk teljes körű gumiszereléssel áll rendelkezésére.

A gumiabroncsok előforduló hibái

gumiabroncsok jó állapota nagyon fontos a biztonságos gépjárművezetés szempontjából. Érdemes időközönként szakértővel megnézetni, hogy minden rendben van e velük. Ugyanakkor történhetnek váratlan esetek, amikor sajnos gumiabroncsunk megsérül, megrongálódik.

A gumiabroncs gyártók – éppúgy, mint minden autóipari beszállító – rendkívül szigorú minőségirányítási rendszert működtetnek. A minőségi kifogások legtöbbször rendellenes mértékű, vagy jellegű kopásra, továbbá gumiabroncs szerkezeti meghibásodásra vonatkoznak. Az, hogy egy gumiabroncs mekkora futásteljesítményt képes biztonságosan teljesíteni, rendkívül sok tényezőtől függ. Ugyanolyan szerkezet és anyagösszetétel, gyártási technológia mellett meghatározza a mérete, az adott gépkocsi futóművének konstrukciós jellemzője, a rá nehezedő tengelyterhelés, a futómű állapota, a gépkocsivezető technikája, a nyomásának rendszeres beállítása, az útburkolat. Fékezéskor az első kerekek normálirányú terhelése nő, a hátsó kerekeké csökken. Amit végképp nem szabad: előre téli gumit szerelni, hátul pedig meghagyni a nyárit. A gumiabroncsok oldalfelületén gyakran láthatunk úgynevezett mikrorepedéseket. A nap UV sugárzásának az élettartamra, üzembiztonságra közvetlen hatása nincs.

Ha Ön is szeretné, hogy gépjárműve a lehető legjobb minőségű gumiabroncsokkal legyen felszerelve, forduljon hozzánk bizalommal, mi segítünk a választásban!

Scroll to Top
Call Now Button